“Bij Digitaal Knooppunt verrasten ze mij met hun daadkracht”

Bij Agro de Arend in Opheusden ontstond onlangs behoefte aan een slagvaardige ICT-partner. Deze moest bij voorkeur 24/7 klaar kunnen staan voor deze internationale toeleverancier voor de kwekerij-, tuinbouw- en openbaar groensector. “Bij Digitaal Knooppunt verrasten ze mij met hun daadkracht.”

Jorik Hommerson is procesmanager bij Agro de Arend. Hij vertelt dat de groei die het bedrijf heeft doorgemaakt de reden is dat ze zich op een nieuwe ICT-partner zijn gaan oriënteren. “De specialisten van Digitaal Knooppunt hebben me toen toch wel verrast met hun daadkracht. Ze waren zeer to the point in de aanpak van de vraagstukken die we hadden.”

Bereikbaarheid en goede ondersteuning

Heel belangrijk voor Agro de Arend was de 24-uurs bereikbaarheid van de ondersteunende diensten van Digitaal Knooppunt uit Dodewaard. “Dat is van belang omdat wij ook internationale werknemers hebben,” legt Jorik uit. “Onze inkoop zit bijvoorbeeld in Azië en onze vertegenwoordigers zitten zo nu en dan overal over de wereld. Dus is het belangrijk dat we buiten de normale Nederlandse kantooruren toegang hebben tot de support van Digitaal Knooppunt.” Inhoudelijk klopt het ook allemaal volgens Jorik. “Ze bieden goede technische ondersteuning als we deze nodig hebben.”

Kennis en ambitie

Qua kennis bij Digitaal Knooppunt zit het in de beleving van de procesmanager ook meer dan goed. “Wij hebben geconstateerd dat ze over veel know how beschikken. En de ambitie tonen om bij de tijd te blijven. Dat geldt met name voor de cyber security. Dat is voor ons een cruciaal item.” Ook het ticketsysteem werkt prima. Het is voor Jorik eenvoudig om alles te monitoren. “Ik kan de status van alles wat er gebeurt aflezen,” licht hij toe. “Dit systeem is ook goed voor de overdraagbaarheid tussen de collega’s van Agro de Arend.”

Tevreden over de communicatie

Jorik vindt het ook heel prettig hoe de medewerkers van Digitaal Knooppunt omgaan met de behoeften van externe bedrijven die toegang nodig hebben tot de ICT-omgeving van Agro de Arend. “Dit verloopt altijd soepeltjes,” zegt de procesmanager hierover. “Over de communicatie ben ik sowieso meer dan tevreden. We hebben als Agro de Arend een vaste contactpersoon bij support. Die is altijd grotendeels op de hoogte van wat er bij ons speelt. De hulp is ook heel persoonlijk. Valt deze medewerker een keer weg, dan nemen anderen dit eenvoudig over.”

Overtuigd van de meerwaarde

De verantwoordelijken bij Agro de Arend hebben zich aan het begin van het proces georiënteerd op meer leveranciers van ICT-diensten. “Een medewerker van een bedrijf waar we mee samenwerken, gaf goede referenties. Die wierp zich op als een echte ambassadeur voor Digitaal Knooppunt.” Daarnaast heeft Digitaal Knooppunt op eigen kracht iedereen bij Agro de Arend kunnen overtuigen van hun meerwaarde. “Ze maakten meteen de indruk van een vakkundig bedrijf. Ze hebben het wat mij betreft helemaal waargemaakt verderop in het proces,” aldus Jorik.

Snel ter plaatse

De procesmanager zou onmiddellijk opnieuw kiezen voor Digitaal Knooppunt als leverancier van ICT- diensten. “Als ze een steekje laten vallen, dan lossen ze dit meteen op.” Wat meespeelt is dat Digitaal Knooppunt gevestigd is in het buurdorp Dodewaard. “Dat maakt dat ze snel ter plaatse kunnen zijn. Dat is handig voor sommige services en de fysieke apparatuur. Er gaat ontzettend veel digitaal tegenwoordig. Maar als het om hardware gaat, levert een leverancier die om de hoek zit voor onze organisatie toch wel erg veel gemak op.”

 

Bij Digitaal Knooppunt verrasten ze mij met hun daadkracht”

Recent Posts